Årets prestation och Årets bottennapp.

Tänkte först skriva ett aprilskämt men ändrade mig då jag vet att vissa i laget (Jesper) hatar det så skiter i det. Jag tänker däremot skriva om två händelser (handbollsrelaterade) som jag tycker är årets prestation samt årets bottennapp i vårt lag.
 
Vi börjar med årets prestation:
Denna fina utmärkelse vill jag tilldela Marcus "Mackan" Nilsson. Marcus hann med att göra tre matcher(tror jag) med A-laget iår. Han spelade även en del i HF SIF under hösten. Sedan pajade hans knä och han har inte spelat sedan dess. Mackan får årets prestation pga av den fantastiska match han gjorde mot VästeråsIrsta hemma i höstas. Efter en lite trevande start från Tobbe fick Mackan chansen och börjar med att rädda ett friläge efter 3 sekunder speltid. Han försätter sedan storspela resten av matchen. Det som gör prestationen till nått lite extra är att Marcus fick reda på att han skulle samma förmiddag, och därför hade han dagen innan festat till det ordentligt, och då menar jag verkligen ordentligt.
Mackan dagen före match                                            Mackan på matchdagen
 
För den gudomliga matchen du gjorde med de förberedelserna förtjänar du verkligen årets prestation. Mackan är en riktig publikfavorit och vi får hoppas hans knä blir så kanske han kommer tillbaka någon dag!
 
Så till den kanske inte allt så hedrande utmärkelsen årets bottennapp:
Årets bottennapp tilldelar jag Carl Folke Andestuds för hans fabulöst missriktade straff mot sin gamla kompisar i RP. Det var i en träningsmatch under juluppehållet som denna straff ägde rum och den såg ut ungefär såhär:
Calle fick sedan lägga första straffen efter juluppehållet, så den måste ju iaf ha imponerat på tränarna(Anders? Stocken?). Då gjorde han dock mål :)
 
# 6 (skrev även förra inlägget) :)
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Fin illustration

skriven
#2: Anonym

Anonym

skriven

Kommentera inlägget här :