Stockholmsderbyt

Hello läsare! 

De här blir mitt fjärde försök till inlägg, har fått ihop tre inlägg tidigare.. men denna blogg app spelar mig ett spratt... IRRITERANDE! 

Matchen då,
Vi visste allihopa att det skulle bli en speciell match då lagen bytt några spelare mellan lagen. Veckomatch, nervösa lirare onsdag mitt i veckan ja ni vet.

Matchen startade och jag tror dom 7 vitklädda skånelaspelarna måste missat startsignalen för rätt som det var stog det 5-0 till hemmalaget och dagge tar matchens första time-out och frågar om det kanske var dags att vakna, och som vi gjorde de vi jagade ikapp och förbi och vi kunde andas ut en stund.. sen blev de kamp om varje boll, dock en del slarviga tekniska fel från båda lagen och emellanåt hade vi jätte svart att hitta hålen på Lollo Eriksson i spårvägen målet. Att ta med sig från första halvlek kontringsspelet och trycket i fas 2. Värda att nämnas från första halvlek är gamla skånelabekantingen Emma Fernis som gör 8 mål redan under de första 30min och våran offensiva spets försvarare och kontringsspelare Martina Eifrém. 


I andra halvlek bestämde vi oss för att nu är det bara gasa, ett tappert försök till ta kontrollen över matchen, vi fick inte det övertaget utan vi fortsätter byta mål med varandra och tyvärr hamnar vi i en liten svacka i mitten på andra å spåret kan rycka åt sig en tre målsledning vilket vi inte behövde.. De där jagandet matchen igenom sliter på spelet. Det är jämt matchen igenom och vi tar time-out när de återstår 2,5 min tror jag och får order att jaga, det räcker nästan till en poäng.. 


En spelare jag tycker vi alla ska se upp med i fortsättningen är förutom dom ovan redan nämnda Spårvägens Stephanie Svensson, en spelare som gång efter gång lyckas pricka formen mitt oss. Tror inte att hon gjort mindre än 6 mål mot oss någon match dom 2 senaste säsongen (inkl träningsmatchen och dyl) efter alla skadebekymmer är det kul att se dig tillbaka på banan! 

Slutresultat 30-29 nya tag, nu är det lite match ledigt igen men onsdag den 19/11 har Sävehof vägarna förbi kom gärna förbi och klappa takten! 




Alla bilder är lånade av Urban Fernis, hoppas att det är okej! 

HAAAAADEEEEEEEEE

Kommentarer :

#1: Urban

Ja Frasse, så länge det bara är till handbollsbloggen i Skånela är det alltid ok :) //Urban Fernis

Svar: Kanon! Skriver alltid ditt namn någonstans i texten! :)
Skånelabloggen

skriven

Kommentera inlägget här :