lite sent, men på gång.

Hej bloggen!
 
Jag fick också äran att vara först, jag representerar årets upplaga av damlaget och spelar med nr8 på tröjan. Jag heter Sarah Fransson men kallas för Frasse och hör sällan mitt tilltalsnamn.
Jag är 23 år och har varit i klubben i närmare fem år nu, vilket innebär att jag har fått varit med om en otroligt häftig resa med denna klubb. Startade min karriär i Rimbo HK numer, Rimbo HK Roslagen, mellanlandade i Rosersberg och tog sedan klivet över till Skånela IF.
 
När jag kom till föreningen spelade damlaget i högsta serien (precis som nu) jag spelade dock fram till jul med utvecklingslaget men fick chansen i a-truppen efter juluppehållet. Det året fick vi lämna finrummet och halkade rätt ner i div1. De va en tung period för klubben och många från a-laget lämnade föreningen för andra klubbar eller la av helt. Vi harvade på ett par år i div1 och när de var dags att ta klivet upp i den ganska nystartade serien allsvenskan så lyckades jag skada knät i januari och missade sedan uppgången i allsvenskan och även hela året i allsvenskan och missade även när vi spelade upp oss i elitserien året därpå. Varför jag säger vi även fast jag inte var med i laget är för att jag under hela tiden följt laget på nära håll och målet hela tiden varit att komma tillbaka och få spela med laget igen. Nu är jag tillbaka och fick börja spela handboll på riktigt igen i augusti och är nu en del av laget på riktigt igen! :)
 
Det var lite kort om min historia i klubben, nu lite om laget..
 
Damlaget har till skillnad från herrarna nu haft lite ledigt i och med landslagssamlingen. Vi har tränat på och fått slita ordentligt både på och utanför planen och det ser riktigt bra ut.
Vi har ju startat säsongen med lite fler poäng än vad många trodde innan säsongen, vilket är jätte spännande. Det är tufft i högsta serien, man möter dom bästa spelarna i landet.
 
Laget är ungt men väldigt talangfullt, vi har våra unga spelare som tar för sig ordentligt hela tiden och blir bara bättre och bättre. Dom lite äldre får stå för rutinen ett tag till.
Vi i laget önskar nu att du fortsätter ta dig ner till borgen, kulturplats vikingahallen. Vi uppskattar att vår extra spelare skriker, hejar, klappar, och sjunger med på våra matchfester vi bjuder in till, ni är viktiga för oss!
 
Nu blickar vi lite framåt och inväntar "derbyt" mot Stockholmslaget Spårvägen HF på måndag.
 
på återseende
/Frasse
 
Foto: Sandra Jansson, Ögonblick

Kommentarer :

#1: Nyggan

Bra introduktion Vivala! Ser fram emot fortsättningen!

skriven

Kommentera inlägget här :