inlägg nr 2

 
Hej igen läsare!
 
Calle har tagit hand om snacket om föreningen så jag hänger på och här är jag och mina tankar!
 
Alltså för fem år sen ringde Anders Ericsson (nuvarande herrtränaren) och frågade om jag inte var sugen på att komma till Skånela och spela med hans utvecklingslag och jag tog chansen men innan jag gjorde det s var det många plus och minus listor för att verkligen se att jag gjorde rätt val.
Nu såhär i efterhand måste jag säga att dom där listorna gjorde att jag valde rätt, samma dag jag skulle till och skriva kontrakt satt jag med dom två listorna framför mig och log lite lätt för det kändes så enkelt och rätt!
 
Mycket bra människor har jag stött på under tiden som spelare i Skånela IF, många människor som jobbar för klubben med stort hjärta och energi, allra helst för oss i representationslagen men också för ungdomslagen hela vägen ner till handbollsskolan. Vad vore handbollsskolan på lördagmornar utan en tränare som vill lära ut, vad vore Skånelas ungdomslag utan alla engagerade föräldrar, unga ledare och coacher? Absolut ingenting, men tillsammans gör vi den här verksamheten möjlig och allt det här tror jag själv beror på att alla har sånt hjärta för klubben. Är man inte fostrad Skånelait så blir man en när man slussas in i verksamheten.
Seniorlagen tar mycket plats och tid i hallen, många lag får träna till sent på kvällen medans vi äldsta är klara runt 19-20 tiden.. varför då? Mycket spelar in, ingen är gladare än jag att få komma hem innan 21.00 på kvällen för att kunna sova i tid för att i sin tur orka gå till jobbet dagen efter hyfsat pigg och alert, men visst kan jag också tycka synd om dom här ungdomslagen som tränar fram till 22.00 på kvällen.. Men jag har också varit där, sin tid kommer brukar jag säg.
Hur gör vi i seniorlagen då för att visa vår uppskattning?
Ja vi har ju endast 24 timmar på våra dygn också och det ska hinnas ätas rätt, sovas rätt, jobba heltid (nej man blir inte rik bara för att man spelar i elitserien och nej vi spelar inte tv-spel hela dagarna eller sitter på ett fik och dricker kaffe/latte och pratar strunt), plugga heltid, you name it!
Men vi syns till nere på handbollsskolan, vi är mentorer för ungdomslagen och är ner till dom lagen lite då och då. Vi vill vara era förebilder och vi gör vårt bästa för att just du ska få vår uppmärksamhet.
 
Vi i damlaget då, första året i elitserien efter ett par år utanför, vi försöker att alltid sprida glädje och energi när vi är i hallen eller visar oss ute med kläder som bär Skånelamärket på bröstet. Vi vill att ni ska uppleva oss som positiva och att vi har kul när vi spelar, hittills känns det kanon bra och det går inte att beskriva med ord hur mycket vi uppskattar att just du går på våra hemmamatcher.
 
Nästa inlägg kommer bli lite mer inför kommande match på måndag hemma mot Spårvägen, vi ser gärna att ni är på plats och ser slita för nästa två poäng!
 
//Frasse
 
 
 

Kommentera inlägget här :